در دنیای رقابتی امروز که مهمترین مسئله سازمانها حفظ بقا میباشد لازم است با مطالعه دقیق بازار و رقبا استراتژیهای مناسبی اتخاذ گردد و مانند نقشه ای دقیق و حساب شده در دست سازمان باشد که بتواند راهگشا باشد . یک طرح کلی روشن برای موفقیت سازمانها در فروش یعنی طرحی که تمام فعالیتهای سازمان را نشان دهد .میتوان گفت این طرحها نوعی آمادگی برای سازمانها فراهم میسازد و آمادگی کامل مشخصه حرفه ای هاست . این طرحها نوعی شیوه تفکر از آینده به حال میباشد .

در این نوع طرحها موارد ذیل مورد بررسی قرار میگیرد :
  • آرمانهای کسب و کار
  • بیان ماموریت سازمان
  • برنامه مدیریتی و سازماندهی
  • مزیتهای رقابتی
  • نمودار سازمانی
  • توصیف کسب و کار(معرفی کسب و کار – محصول یا خدمت و تحلیل صنعت)
  • نقاط ضعف اساسی مدل کسب و کار
  • نقاط قوت اساسی
  • تهدیدات قابل ملاحظه
  • فرصتهای قابل ملاحظه
  • تحلیل SWOT
  • برنامه بازار و بازاریابی
  • توصیف بازار
  • تحلیل رقبا
  • استراتژی بازاریابی (1- استراتژی محصول 2- استراتژی مکان 3-استراتژی توزیع 4- استراتژی قیمت 5- استراتژی جذب مشتری )
  • برآورد میزان تقاضای بازار
  • برآورد میزان تولید رفیا
  • برآورد سهم بازار و میزان تولید
  • برنامه عملیاتی (تولید)
  • توصیف محصولات وخدمات
  • تعیین هزینه های ثابت تولیدی (زمین مورد نیاز مساحت محوطه و ساختمان تجهیزات تولیدی مورد نیاز تجهیزات اداری مورد نیاز وسایل نقلیه مورد نیاز وسایل کمک تولیدی )
  • تعیین هزینه های متغیر تولیدی (مواد اولیه مستقیم و غیر مستقیم نیروی انسانی مورد نیاز سوخت و انرژی نگهداری و تعمیرات )
  • برنامه مالی سالیانه (سرمایه گذاری در گردش و ثابت ) منابع مالی مورد نیاز
  • محاسبه بهای تمام شده درحال ظرفیت کامل
  • برآورد قیمت فروش
  • برآورد درآمد مورد انتظار
  • برآورد هزینه های فروش
  • صورتحساب سود و زیان سالیانه
  • جریان نقدینگی
  • پیش بینی ترازنامه سالیانه
  • تهیه گانت (برنامه مورد نیاز طرح کسب و کار )
  • تحلیلهای مالی(نقطه سر بسر نرخ بازگشت سرمایه نرخ بازده داخلی و….)
  • ریسکها و مفروضات اساسی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *