شرح خدمات اجرائی جهت استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO9001:2000 :
موضوع :

عبارتست از ارائه خدمات آموزشی در جهت استقرار استاندارد بین المللی ISO9001:2000 تا مرحله اخذ گواهینامه ، و مراحل اجرایی آن به شرح زیرمی باشد :

فاز اول : شناخت
  • شناخت وضع موجود سازمان بر اساس استاندارد ISO9001:2000 و تعیین مغایرتها و عدم تطابقهای احتمالی و ارائه گزارش آن .
    فاز دوم : آموزش و طراحی سیستم
    • آموزش الزامات استاندارد ISO9001 و سایر آموزشهای مورد نیاز به مدیران کارشناسان و ، سرپرستان.مطابق جدول 1 .
    • تشکیل و توجیه اعضای کمیته راهبری ISO 9001 و کمیته های فرعی مربوطه و تعیین مسئولیتهای ایشان.
    • همکاری و مشارکت مشاوربا کارشناسان سازمان در زمینه طراحی یا اصلاح سیستمهای مورد نیاز و مستندسازی فرآیندها و روشهای اجرایی (Procedures) برای عناصر مشروحه زیر :
      • سیستم مدیریت کیفیت (شامل : الزامات عمومی و الزامات مربوط به مستندات)
      • مسئولیت مدیریت (شامل : تعهد مدیریت، مشتری محوری، خط مشی کیفیت، طرح ریزی، مسئولیت، اختیار و انتقال اطلاعات و بازنگری مدیریت)
      • مدیریت منابع (شامل : فراهم کردن منابع، منابع انسانی، زیر ساخت، محیط کار)
      • پدیدآوری محصول (شامل : طرح ریزی پدیدآوری محصول، فرآیندهای مرتبط با مشتری، طراحی و تکوین، خرید، تولید و ارائه خدمات، کنترل وسایل پایش و اندازه گیری)
      • اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و بهبود (شامل : کلیات، پایش و اندازه گیری، کنترل محصول نامنطبق، تحلیل داده ها و بهبود)
    • همکاری در تعریف و اجرای پروژه های بهبود مداوم با مشارکت کارشناسان و مدیران سازمان .
    • همکاری و مشارکت مشاوربا کارشناسان سازمان در زمینه تهیه و تدوین دستورالعملهای کاری (Work-instructions) و طرح کیفیت
    • تهیه نظام نامه کیفیت (Quality Manual) شامل :
      • تدوین خط مشی کیفیت (Quality Policy) سازمان
        فاز سوم : ممیزی
      • تعیین مسئولیتها، اختیارات و ارتباطات کاری کارکنان موثر بر کیفیت و نیز همکاری در تعیین و انتخاب نماینده مدیریت، ممیزان داخلی و تعیین جایگاه آنها در چارت سازمانی (در صورت نیاز)
      • تصویب نظام نامه کیفیت براساس عناصر استاندارد ISO 9001:2000
    • همکاری و مشارکت مشاوربا کارشناسان مدیران سازمان در زمینه استقرار نظام ممیزی داخلی
    • انجام پیش ممیزی (Pre-Audit) توسط مشاورو ممیزان داخلی سازمان بر روی نظام کیفیت و شناسایی مغایرتها و عدم تطابقهای احتمالی .
    • حضور در مرحله ممیزی نهایی (Final-Audit) که توسط شرکت CB (گواهی دهنده ) انجام خواهد شد و مشاورهمکاری لازم را در این زمینه با سازمان به منظور اخذ گواهینامه خواهد داشت .

2 دیدگاه

  • محمد میری اصل

    با عرض سلام و ادب
    مطلب فوق بسیار عالی بود.
    بنده شرح خدمات و مراحل استقرار ایزو 9001 رو در سازمان می خواستم.
    اگر مطلب کامل تری هم هستش راهنمایی بفرمایید. ممنونم

    • admin

      با سلام و احترام
      با دفتر مرکزی تماس بگیرید
      مشاوران ما به شما کمک خواهند کرد
      با تشکر

  • ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *